Klauzula informacyjna RODO


Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) – zwanej dalej RODO,  Praktyka Lekarzy Rodzinnych spółka partnerska Anna Szadura, Jerzy Piotrowski ul. Gliniana 30/32 we Wrocławiu informuje, iż:


1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych lub pacjenta, dla którego jest Pani/Pan przedstawicielem ustawowym jest dalej NZOZ Praktyka Lekarzy Rodzinnych spółka partnerska Anna Szadura, Jerzy Piotrowski ul. Gliniana 30/32 we Wrocławiu;


2) Pani/Pana dane osobowe lub pacjenta, dla którego jest Pani/Pan przedstawicielem ustawowym przetwarzane będą w poniżej wskazanych celach i na podstawie:


  • wykonywania działalności leczniczej obejmującej swoim zakresem udzielanie Pani/Panu lub pacjentowi, dla którego jest Pani/Pan przedstawicielem ustawowym świadczeń zdrowotnych, profilaktyki zdrowotnej, medycyny pracy, do oceny zdolności pracownika do pracy, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego, na podstawie art. 23 i następne ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO,
  • weryfikacji Pani/Pana lub pacjenta, dla którego jest Pani/Pan przedstawicielem ustawowym uprawnień do uzyskania świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, a także w celu rozliczenia Narodowym Funduszem Zdrowia lub innym podmiotem finansującym a) na podstawie art. 2 oraz art. 49 i nast. ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, ustawa z dnia 13.10.1998r. o systemie ubezpieczeń społecznych oraz art. 9 ust. 2 lit. f RODO,
  • odbierania i archiwizacji oświadczeń, w których pacjenci upoważniają inne osoby do dostępu do dokumentacji medycznej oraz udzielania im informacji o stanie zdrowia na podstawie rt. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 9 ust. 3 oraz art. 26 ust. 1 ustawy o prawach pacjenta
  • realizacji obowiązków prawnych ciążących na administratorze - art. 6 ust. 1 lit. c RODO np. w związku z rozpatrywaniem skarg, archiwizowaniem dokumentacji, odpowiedzi na wezwania organów administracyjnych;
  • przetwarzania niezbędnego do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub osobę trzecią - art. 6 ust. 1 lit. f  RODO;
  • na podstawie zgody na mocy art. 6 ust. 1 lit. a i art. 9ust. 2 lit. a RODO.


4) Pani/Pana dane osobowe lub pacjenta, dla którego jest Pani/Pan przedstawicielem ustawowym, będą przekazywane:


  • podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa (np. sądom, urzędom, organom administracji publicznej, organom ochrony prawnej, organom nadzoru),
  • pracownikom, współpracownikom Administratora Danych Osobowych upoważnionym do ich przetwarzania,
  • podmiotom, którym Administrator Danych Osobowych powierzył przetwarzanie danych osobowych,
  • odbiorcom danym osobowych (np. NFZ, Ministerstwo Zdrowia, Państwowa Inspekcja Sanitarna, Państwowa Inspekcja Farmaceutyczna, osobie upoważnionej przez Panią/Pana do odbioru dokumentacji medycznej).


5) Pani/Pana dane osobowe lub pacjenta, dla którego jest Pani/Pan przedstawicielem ustawowym nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;


6) Pani/Pana dane osobowe lub pacjenta, dla którego jest Pani/Pan przedstawicielem ustawowym będą przechowywane przez okres:

  • trwania umowy,
  • do upływu okresu przedawnienia zobowiązania zgodnie z kodeksem cywilnym,
  • przez okres 5 lat tj. okres przedawnienia zobowiązań podatkowych – art. 70 ustawy z 29.08.1997r. Ordynacji podatkowej;
  • w przypadku prowadzonej w placówce dokumentacji medycznej okres przechowywania określa art. 29 ust. 1 ustawy o prawach pacjenta i rzeczniku praw pacjenta  oraz rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 9.11.2015 r.  w sprawie rodzajów dokumentacji medycznej w zakładach opieki zdrowotnej, sposobu jej prowadzenia.


7) posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych lub pacjenta, dla którego jest Pani/Pan przedstawicielem ustawowym oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem. Oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych wymaga jego złożenia w formie pisemnej lub elektronicznej na adres mailowy lekarze.gliniana@protonmail.com;


8) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana lub pacjenta, dla którego jest Pani/Pan przedstawicielem ustawowym dotyczących narusza przepisy RODO;


9) podanie przez Panią/Pana danych osobowych lub pacjenta, dla którego jest Pani/Pan przedstawicielem ustawowym jest dobrowolne, ale konieczne dla celów związanych z realizacją świadczeń medycznych i prowadzeniem dokumentacji;


10) Pani/Pana dane osobowe lub pacjenta, dla którego jest Pani/Pan przedstawicielem ustawowym, nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.


Ze względu na to, że Administrator jest uprawniony do przetwarzania danych osobowych w oparciu o art. 6 ust. 1 lit f RODO, informuję Panią/Pana o prawie (zgodnie za art. 21 RODO) wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją wobec przetwarzania Państwa danych